Korenček in palica v zraku

Oddaja
13. 4. 2018 - 17.00

Čeprav naj bi bili v obdobju gospodarske rasti in podjetja v sektorju letalskega transporta beležijo več kot solidne dobičke, pritiski na zaposlene s strani lastnikov in vodstev ne prenehajo. V luči novinarske konference, ki jo je včeraj organiziral Sindikat poklicnega gasilstva Aerodrom Ljubljana z namenom javne izpostavitve nesprejemljivih posegov uprave v kolektivno pogodbo gasilcev in kontrolnih tehnikov, se v današnjem kultivatorju posvečamo stanju boja za delavske pravice znotraj letalskega transporta.

V zadnjih dveh letih se je sindikalna dejavnost, vključno s stavkovno, odvila tako med piloti Adrie Airways, tehnično-strokovnim osebjem Adria Tehnike in sedaj tudi poklicnimi gasilci in drugim podpornim osebjem Aerodroma Ljubljana, ki je v lasti nemške transportne družbe Fraport. David Švarc, sekretar Sindikata poklicnega gasilstva Slovenije, je tako povzel razloge za sklic novinarske konference:

Izjava

Maja lani je sindikat Letalsko-tehničnega osebja Adria Airways zagrozil s stavko po tem, ko je prejela predlog kolektivne pogodbe s strani vodstva pod novim lastnikom, poljskega holdinga Avia Prime. Kakor pojasni Matej Jemec, predsednik sindikata, je bila ta tako neprimerna, da jim je tudi pravna služba svetovala, naj je zaradi neskladnosti z zakonodajo ne podpišejo:

Izjava

Kakor bomo v nadaljevanju prikazali, gre v teh dveh primerih za dva različna načina zniževanja pravic zaposlenih preko sprememb kolektivne pogodbe, pri tem, da obe podjetji že zadnja štiri leta poslujeta z nekajmiljonskimi dobički. Švarc opiše konkretne ukrepe, ki jih je vodstvo Aerodroma Ljubljana želelo uvesti:

Izjava

Izbrisanih je bilo tudi več določil glede odpovednih in organizacijskih pravic zaposlenih:

Izjava

Med novosti, uvedenimi v predlog je nasproti posegom v pravice kot so polurni čas za malico vodstvo uvedlo dodatne ugodnosti za člane vodstva, ki imajo s podjetjem sklenjene individualne pogodbe:

Izjava

Sindikat je svoje zahteve oblikoval v skladu z rastjo dobička podjetja. Med drugim zahtevajo zvišanje postavk za nedeljsko in nadurno delo. Švarc:

Izjava

Prav tako je bila vključena zahteva za vzpostavitev novega količnika za izračun plač, ki bo upošteval inflacijo v zadnjih desetih letih:

Izjava

Sindikatu Adria Tehnike je uspelo z napovedjo stavke lani lastnike in vodstvo pripeljati nazaj za pogajalsko mizo in jih prisiliti, da so spremenili svoj pristop in zahteve:

Izjava

Jemec nima dvomov o tem, kaj je bil cilj vodstva pri takšnem postopanju:

Izjava

Prav tako verjame, da je vodstvo z agresivnim napadom na dobro sindikalizirane zaposlene neposredno vplivalo tudi na odhod visoko usposobljenega in strokovnega kadra iz podjetja, kar je za posel, ki ga Adria Tehnika opravlja, zelo kritičen udarec:

Izjava

Ker je Adria Tehnika primankljaj strokovnega kadra reševala s pogodbenimi in agencijskimi delavci, ki ne dosegajo strokovnega nivoja, potrebnega za optimalno delovanje in doseganje varnostnih standardov industrije, je pritisk na zaposlene, ki so ostali v podjetju toliko večji.

Izjava

Kakor je Švarc omenil v uvodu, je sindikat, ki v Aerodromu deluje že dve desetletji - to je Sindikat družbe Aerodrom Ljubljana - podprl predlagano kolektivno pogodbo. V nadaljevanju opiše koga njegov sindikat, ter njihov zaveznik, Svobodni sindikat Aerodroma Ljubljana, zastopa:

Izjava

Opiše tudi odnos s starim sindikatom, ki je stopil na stran vodstva:

Izjava

Ključna razlika v pritiskih nad eno in drugo skupino zaposlenih je po Jemčevem mnenju v tem, katero področje vidi vodstvo kot najbolj primerno za izkoriščanje.

Izjava

Švarc temu dodaja še svojo perspektivo:

Izjava

Konkretni pritiski, ki jih čutijo kontrolorji tehnike na Aerodromu, vplivajo tudi na zagotavljanje varnega obratovanja letalskega transporta.

Izjava

Oba sogovorca sta se strinjala, da pa obstaja precej močna solidarnostna vez s Sindikatom prometnih pilotov Slovenije, ki so s svojo stavko pred letom in pol v precejšnji meri odprli prostor za takšne sindikalne prijeme.

Izjava

X

Izjava

Sindikat poklicnega gasilstva je sicer še vedno pripravljen na pogajanja. Švarc.

Izjava

Švarc Kultivator zaključi z napovedjo protestnega shoda, ki bo 24. aprila.

Izjava

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentarji

Ko se enkrat odločite, da boste služabnik, je prepozno jokcati in se boriti za neke pravice. SLUŽABNIKI NIMAJO PRAVIC. EDINA NJIHOVA "PRAVICA" JE SLUŽITI IN..BITI SLUŽABNIK. to je to (a bi morda spoštovani RŠ sklamfal kak prispevek ali dva o tem, kako jaaako prijazno, lepo, zdravo in veselo je v Kranju od tistih dob, ko so se gospodarji kar meni nič tebi nič, po 50 letih odločili, da bodo letala vzletala kar prek samega Kranja? To, da Kranjčani v teh..kakih 5 letih niso proizvedli NITI NAJMANJŠEGA PROTESTKA v zvezi s tem, pove veliko o njih. NI HUJŠIH SLUŽABNIKOV DALEČ NAOKOLI, KOT SO TO PREBIVALCI KRANJA. Zato jih bo gospodar presežno tepel s palico. In še kako prav je tako.).

Komentiraj

Stara, arhivska, spletna stran.
randomness