Brezplačno, ne več dolgo
Za komentar logike občine smo prosili Simona Koblarja z Urbanističnega inštituta Republike Slovenije.
O situaciji smo se prepričali na terenu. Stanovalka Nanoške ulice v Rožni dolini, kjer bodo z avgustom začeli obratovati novi parkomati:
Krivi so seveda študentje:
Na Nanoški ulici se je tudi že zgodilo, da so bile zasedene intervencijske poti!
Kaj storiti?
Proti postavitvi so se v občinskem svetu opredelili v opozicijskih strankah. Razloge za to našteje vodja svetniškega kluba Levice Urška Honzak.
Kakor meni Urška Honzak, občina denarja od parkirnin ne uporablja transparentno.
Urbanist Simon Koblar se sicer strinja, da je segment ljudi, ki se vsak dan vozi v Ljubljano, prisiljen v uporabo osebnega avtomobila in da ima postavitev parkomatov nanje negativen vpliv. Toda strošek, ki ga predstavlja parkirnina, je proti strošku osebnega avtomobila zanemarljiv.
Prav tako bi lahko občina javne površine izkoristila bolje kot za parkirišča.
Ena od možnosti je uporaba parkirišč P+R oziroma Park and Ride, kjer se avto parkira na brezplačnem parkirišču in nato koristi javni mestni prevoz. Ta koncept je po mnenju Koblarja z okoljskega vidika napačno zastavljen.
Nasploh je raba avtomobila za krajše razdalje neracionalna.
Parkirna politika bi morala iti z roko v roki z drugimi ukrepi; podražitve parkirnin zato ne morejo biti edini način reševanja mobilnosti v Ljubljani.
S tem se strinjajo tudi v Levici.
Veliko bi za prehod z rabe avtomobilov na javni prevoz ali kolo lahko storili tudi delodajalci v večjih mestih.
Mestna občina Ljubljana se tako, vsaj za dnevne migrante, poslužuje bolj palice kot korenčka. S podražitvijo sicer želi zmanjšati zgoščenost prometa v prestolnici, istočasno pa ne poskrbi, da bi bil javni prevoz kot alternativa boljša ali primernejša izbira od osebnega avtomobila.
Vir slike: wikimedia commons/wikimedia commons
Prikaži Komentarje
Komentiraj