Cik cak po kaninskih smučinah
ZAG je po začetnih težavah s tehnično dokumentacijo le izvedel strokovni tehnični pregled omenjene žičnice in potrebne dokumentacije za njeno delovanje. Francoski proizvajalec opreme žičnice Poma po besedah Sončnega Kanina ni predložil celotne dokumentacije, ki je potrebna za pridobitev obratovalnega dovoljenja. Kaj se je dogajalo z dokumentacijo in tehničnimi pregledi, je na občinski seji dodatno pojasnila Božič Badalič.
A srž problema leži v financiranju nove krožnokabinske žičnice. Tudi z izvedeno obnovo bo trenutna naprava kmalu tako stara, da jo bodo morali upokojiti. Občina Bovec s svojim proračunom ne more zagotoviti denarja za izgradnjo nove sedežnice, zato se je v preteklih letih zanašala na državne razpise. Lani je gospodarsko ministrstvo objavilo razpis, v okviru katerega je v žičniško infrastrukturo skupaj namenilo dobrih 63 milijonov evrov. Sredstva je prejelo 10 smučišč, med njimi pa ni bilo Kanina oziroma občine Bovec, ki je prijavila prenovo krožnokabinske žičnice in pričakovala 10 milijonov evrov. Ministrstvo jim je po zaključku razpisa sporočilo, da niso izpolnjevali pogojev. Kaj se je zgodilo z razpisom, pojasnjuje nekdanji bovški župan in vodja županove komisije za Kanin Danijel Krivec, tudi podpredsednik Državnega zbora iz kvote Slovenske demokratske stranke.Pozneje pa je ministrstvo za gospodarstvo občini predlagalo zakon, s katerim bi financiranje dobilo le smučišče Kanin.
A na občini Bovec so se znova obrisali pod nosom. Kot pojasnjuje župan Valter Mlekuž iz stranke Socialnih demokratov, zakona ne bo.
Eden od razlogov, zakaj do sprejetja zakona ne bo prišlo, je po utemeljitvah gospodarskega in infrastrukturnega ministrstva za časnik Dnevnik parcialno financiranje. Krivec, ki se je sestal tako z ministrom Matjažem Hanom kot z ministrico Alenko Bratušek, se s tako utemeljitvijo ne strinja.
Župan ponavlja, da je financiranje obnove stare žičnice nesmiselno, saj ta v prihodnjih letih v vsakem primeru ne bo smela obratovati.
Krivec poudarja, da smučišče ne bo popolnoma zamrlo. Obratovati namreč ne sme le ena žičnica, čeprav je ta glavna.
Občina bo preverila tudi možnost obratovanja smučišča z napravami Prevala, Skripi in Podi, ki imajo veljavno obratovalno dovoljenje še do konca leta 2024, do njih pa je mogoče dostopati na italijanskem smučišču Sella Nevea.
Takšno sodelovanje bi sicer preprečilo zaprtje celotnega Kanina, a bi bilo tudi velik logistični zalogaj.
Sodelovanje z Italijani bo morda res pognalo preostale žičnice, a za turiste to ni rešitev letošnje zimske sezone, meni Aljaž Žnidar, direktor hotelov Mangart in Alp.
Za smučarje, ki vseeno upajo na vijuganje po snežnih strminah, za občino in turistične delavce je zadnja rešilna bilka še zmeraj zakon o žičniških napravah.
Nadzorni svet podjetja Sončni Kanin je sprejel sklep z zahtevo po razrešitvi direktorice Božič Badalič zaradi neskrbnega in malomarnega delovanja. Zakaj so sprejeli tako odločitev, komentira Marko Gorjanc, predsednik nadzornega sveta zavoda.
Kot je pojasnil, niso bili seznanjeni s potekom vseh tehničnih pregledov, Božič Badalič pa jim je zagotavljala, da so pripravljeni na pričetek zimske sezone.
A bovški občinski svet je namesto razrešitve Manuele Božič Badalič podprl sklep, s katerim so komisiji za imenovanja in mandatna vprašanja zaradi očitanih prekoračitev pooblastil predlagali razrešitev predsednika nadzornega sveta Sončnega Kanina, torej Gorjanca. Generalna policijska uprava je medtem naznanila sum storitve kaznivega dejanja in sprožila predkazenski postopek v zvezi z obratovanjem kaninskih žičniških naprav. Tekom preiskave so po neuradnih informacijah Dnevnika preverjali, ali so na Kaninu z neustrezno vzdrževanimi žičnicami ogrožali varnost. Božič Badalič sicer trdi, da je imela kabinska žičnica vsa potrebna dovoljenja za obratovanje.Za vse tiste, ki si boste zaželeli smuke v sončnih zimskih dneh, Kanin letos torej ne bo prava gora. Na borovničke in štrudelj se boste morali podati v druge slovenske kraje, najverjetneje pa kar čez mejo v Avstrijo ali Italijo.
Prikaži Komentarje
Komentiraj