Furanje delavskega boja v avtobusnem prevozništvu

Aktualno-politična novica
24. 7. 2017 - 17.00
 / OFFsajd

Podjetje Arriva Dolenjska in Primorska d.o.o je predsednika Sindikata voznikov avtobusov Slovenije Endra Mesaroša obdolžilo kršenja ugleda in dobrega imena podjetja. Delodajalec sindikalistu to očita že drugič v treh mesecih, jutri pa se bo Mesaroš zagovarjal v postopku redne odpovedi zaradi krivdnih razlogov. Postopek je bil sprožen zaradi javnih izjav o neprimernosti delovnega časa avtobusnih prevoznikov, ki jih je izrekel predsednik Sindikata voznikov avtobusov Slovenije. Pojasni Mesaroš.

Izjava

Delavci v avtobusnem prevozništvu so namreč napram večine ostalih delavcev v Republiki Sloveniji v depriviligiranem položaju že zaradi kolektivne pogodbe. Panožna kolektivna pogodba namreč predvideva čas razpoložljivosti, v katerem je delavec plačan po nižji urni postavki, posledično pa avtobusni prevozniki zaradi tega v praksi delajo več kot osem ur. Prav tako pa so avtobusni vozniki sočasno pričeli opravljati tudi delo pobiralca vozovnic. Sporne točke kolektivne pogodbe in genezo njene sklenitve pojasni Damjan Volf, generalni sekretar Obalne sindikalne organizacije KS 90.

Izjava

Na neustrezno merjenje delovnega časa je opozarjal tudi Mesaroš, ki pa nam je zatrdil, da navkljub deklarativnemu pritrjevanju s strani delodajalca do konkretnih rešitev ni prišlo. Zaradi tega je večkrat tudi javno opozoril na neprimernost merjenja delovnega časa. Kaj konkretno so te neprimernosti, pojasni Mesaroš.

Izjava

Poleg tega je opozarjal tudi na tehnično neizpravnost vozil.

Izjava

Zaradi neugodnih pogojev dela v slovenskem avtobusnem prevozništvu primanjkuje delovne sile, saj se delavci iz Slovenije zaposlujejo v državah, v katerih so pogoji boljše urejeni. Medtem ko delavci v Sloveniji odhajajo v države, kot sta Avstrija in Nemčija, pa v Sloveniji avtobusna podjetja zaposlujejo delavce v manj ugodnem socialnem položaju, med katerimi so tudi državljani držav nekdanje Jugoslavije, ki so deležni več pritiska.

Izjava

Podjetje Arriva Dolenjska in Primorska d.o.o je v odzivu pojasnilo, da zadeve zaradi zaenkrat še nedokončanega formalnega postopka ne želijo komentirati. So pa poudarili, da se obtožbe proti sindikalistu nanašajo na dve kršitvi pogodbe o zaposlitvi in Zakona o delovnih razmerjih, in ne le eno, kot je bilo izpostavljeno v medijih in na socialnih omrežjih. Katera je druga kršitev, ki jo očitajo predsedniku sindikata in vozniku Arriva, in kako nanjo gledajo v sindikatu, za zaključek današnjega Offsajda komentira Volf:

Izjava

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

se je treba še zavedati, da Arriva (sicer del Deutsche Bahn - Nemških železnic) obvladuje ogromno avtobusarstva po celi EU, v Slo. ima poleg lastnih podružnic čez še Alpetour, Kam Bus ... S takim gigantom bo sindikalni boj precej zafrknjen.

Komentiraj

Stara, arhivska, spletna stran.