GRČIJA; VNOVIČ; VEDNO
V Grčiji se nadaljujejo privatizacijski posli. Grška vlada je sklenila prodajo podjetja TrainOSE, ki upravlja z grškimi železnicami, italijanskemu podjetju Ferovie Delo Sato. Kupnina znaša presenetljivo nizkih 45 milijonov €. Poleg tega je grška vlada predala avtocesto Egnatia v upravljanje javno-zasebnemu partnerstu, za kar se je zavzela ob sprejetju zadnjega svežnja finančne pomoči. Hkrati pa državo pesti inflacija izvršb na nepremičnine. V Atenah in Solunu so protestniki napadli notarje in poskušali preprečiti dostop v sodno dvorano, kjer bi morala potekati dražba primarnih stanovanjskih nepremičnin.
O privatizaciji upravitelja grških železnic in avtocest smo se pogovarjali z Michealom Arghyrou-em, profesorjem ekonomije na Univerzi v Cardiffu.
Pri prodaji upravitelja železnic za 45 milijonov evrov je presentljiva prav nizka kupnina. Razlog za tako nizko ceno je mogoče iskati v morebitni zahtevi po vračanju domnevno nedovoljene državne pomoči v vrednosti 700 milijonov evrov, ki bi jih po privatizaciji moral pokriti novi zasebni lastnik:
Vendar pa odplačilo državne pomoči morda ne bo potrebno. Grški državni privatizacijski sklad je po prodaji namreč sporočil, da ob odobritvi prodaje s strani evropskih institucij pričakujejo tudi zaključek postopka Evropske komisije zaradi prepovedane državne pomoči. Po mnenju Arghyrouja pa so kupci ceno zbili tudi zaradi še obstoječih pravic grških delavcev.
Grška vlada pa je v upravljanje javno-zasebnemu partnerstvu predala tudi eno najpomembnješih tranzitnih poti v državi, avtocestno povezavo med vzhodno obalo in Turčijo. Več o odločitvi Arghyrou.
Vzporedno z novimi privatizacijskimi posli pa potekajo protesti proti vse večjemu številu izvršb na nepremečnine. Kot pove predstavnik gibanja Den Plirono, Ilias Papadopoulous je letos pričakovanih 50 tisoč izvržb, kar je petkrat več kot lani:
Naraščajoče število izvršb je presenetljivo spričo dejstva, da je grška vlada obljubila, da bo pred izvršbami zaščitila najranljivejše. Papadopoulous pravi, da je vlada obljube prelomila.
Protesti proti dražbam na sodišču širom države so državo prisili v predlog zakona, ki bi omogočil potek dražbe preko spleta. Papadopoulous meni, da bo tak mehanizem omogočil množično in neovirano izvajanje dražb.
Grški privatni dolg znaša približno 208 milijard evrov. Od tega je 110 milijard slabega dolga. 40 miljard slabega dolga je hipotekarnega dolga. Banke so se sedaj odločile, da bomo močneje udarile po dolžnikih hipotekarnega dolga in s tem prisilila večje število izvržb na napremenčnine. Vendar pa se tovrstna operacija bankam ne splača, saj so po izvržbi prisiljene prodati nepremičnine po ceni, ki je nižja od dolgov, ki te nepremičnine bremeni. Več o privatnem dolgu, ki izhaja iz hipotek, ter o odločitvi bank, da odločneje udarijo po primarnih nepremičninah za zaključek današnje oddaje pojasni Arghyrou.
Offsajd je pripravil vajenec Igor.
Prikaži Komentarje
Komentarji
Ferrovie dello Stato verjetno :-) dobeseden prevod: železnice od države :-)
železnice od države so pa itak zelo abstrakten pojem v letu 2017
Komentiraj