JUŽNA ŽELEZNICA 2.0
Poslanci so na včerajšnji seji potrdili spremembo Zakona o družbi Slovenske železnice. V nasprotju s trenutnim zakonom, ki določa, da so Slovenske železnice lahko edini družbenik svojih hčerinskih družb, sprememba omogoča, da Slovenske železnice z deleži v hčerinskih družbah razpolagajo v skladu s Strategijo o upravljanju državnih naložb. V praksi to pomeni, da bodo lahko odprodale deleže v hčerinskih družbah do največ 50 odstotkov minus ena delnica. V praksi pa je sprememba zakona pisana tudi z mislijo na točno določeno hčerinsko družbo. Pojasni Bogdan Zgonc iz Fakultete za gradbeništvo:
In ta je izmed hčerinskih družb Slovenskih železnic tudi najbolj dobičkonosna. Kot najverjetnejši kupec se omenjajo Avstrijske železnice, ki so sicer v stoodstotni lasti države.
Interes Slovenskih železnic za odprodajo nekaj manj kot polovičnega deleža najbolje stoječega hčerinskega podjetja naj bi bil predvsem v dokapitalizaciji, ki bi omogočila širitev na tuje trge, predvsem na Balkan. Pojasni Zgonc:
O višini investicij, ki bi bile potrebne za širitev, na Slovenskih železnicah ne dajejo podatkov, saj naj še ne bi imeli analize - ta naj bi bila opravljena šele v drugi polovici letošnjega leta. Se je pa tovorni promet Slovenskih železnic samo med letoma 2013 in 2014, kar je zadnje obdobje, za katerega obstajajo podatki, na področju dolgoročnih kreditov razdolžil za približno 70 milijonov evrov. Poleg tega količina tovora solidno narašča. Zato Zdenko Lorber iz Zveze svobodnih sindikatov - Alternativa in član Sveta delavcev Slovenskih železnic, ki priznava nujnost investicij v vozni park, meni, da bi sredstva za širitev lahko pridobili tudi z zadolževanjem:
Kakšen pa je interes Avstrijskih železnic za vlaganje pri nas? Pojasni Zgonc:
Ob kakršnemkoli dogajanju v Slovenskih železnicah se seveda vedno pojavi povezava z vedno aktualno morebitno izgradnjo drugega tira med Koprom in Divačo. Je torej morebitni vstop Avstrijskih železnic v slovenski železniški tovorni promet povezan z drugim tirom?
Vstop Avstrijskih železnic bi torej lahko pomenil dodatni pritisk v smeri izgradnje drugega tira. Vlaganje v infrastrukturo je sicer ločeno od tovornega prometa in spada pod okrilje drugega hčerinskega podjetja Slovenskih železnic. Kljub temu pa Peter Majcen iz Konfederacije sindikatov KS90 meni, da vpliv prodaje na omenjeni infrastrukturni projekt ni tako enoznačen. Avstrijskim lastnikom namreč vlaganje v infrastrukturo ni v poslovnem interesu, čeprav država z večinskim deležem v tovornem prometu teoretično ohranja oblast nad delitvijo dobička:
Prikaži Komentarje
Komentiraj