Najlepša Dunajska na svetu
Konec prejšnjega tedna je Koalicija za trajnostno prometno politiko, ki deluje pod okriljem mreže nevladnih organizacij za trajnostni razvoj Plan B, na vodstvo Mestne občine Ljubljana naslovila odprto pismo. Podpisniki v njem MOL pozivajo, naj opusti načrtovano širitev Dunajske ceste, ter opozarjajo na trend odmikanja od trajnostne in okolju prijazne prostorske politike.
Javno pismo objavljamo v celoti: “Zaradi gradnje poslovno-stanovanjskega kompleksa ob Parmovi cesti je družba PNZ za MOL marca 2018 pripravila Prometno študijo za potrebe izdelave novega zazidalnega načrta na skrajnem južnem delu slepe Parmove ulice, ki med drugim predvideva širitev Dunajske ceste od ulice Bežigrad do Livarske ulice z ukinitvijo parkirnih mest. MOL se je v medijih in na portalu pobud odzvala z zagotovili, da širitev Dunajske kratkotrajno ni planirana.
Z velikim začudenjem in kljub drugačnim zagotovilom je Mestni svet MOL 15. oktobra v Občinski podrobni prostorski načrt 173 Parmova vključil 7. člen, ki pravi, da je za uporabno dovoljenje novih stavb potrebno izvesti ukrepe iz prometne študije. Prometna študija natančneje predvideva širitev Dunajske na odseku Bežigrad do Livarske. S sprejetjem OPPN je bila širitev formalizirana kljub nasprotnim informacijam. S tem pismom želimo MOL opozoriti in pozvati, naj ne skrene s poti, ki si jo je mesto Ljubljana zadalo na področju trajnostnega urejanja prometa.
Prometna študija ne odvzema samo prednosti rumenemu pasu v križišču Bežigrad-Dunajska za 4.400 dnevnih potnikov LPP, temveč predstavlja tudi precedens za nadaljnjo zgoščevanje poselitve mesta, ki ne sme biti povezana z širitvijo cest in privabljanjem osebnega prometa.
Zgoščevanje mesta je temeljno načelo trajnostne urbanistične politike, ki jo MOL povzema v vseh svojih strateških dokumentih. Zgoščevanje Ljubljane na degradiranih območjih, katerega lep primer je načrtovana nova zazidava z mešano rabo stavb ob Parmovi, vzpostavlja strukturo mesta kratkih poti, povečuje atraktivnost soseske in zmanjšuje obremenitev okolja. Vendar pa je pri tem MOL pozabila na eno izmed glavnih koristi zgoščevanja mesta, in sicer vzpostavitev boljših pogojev za uporabo javnega potniškega prometa. Sočasno izvajanje ukrepov širjenja cest zaradi novih poselitev v degradiranih območjih v centru je povsem kontradiktorno, saj ravno zgoščevanje odpira priložnosti za povečanje uporabe javnega potniškega prometa.
S tem pismom želimo opozoriti tudi na problematično komuniciranje MOL, ki na netransparenten način udejanja širitev vpadnice. Niti v medijih niti na portalu pobud meščanov ni bilo nikoli pojasnjeno, da je 7. člena OPPN 173 Parmova pravna podlaga za širitev Dunajske ceste.
Predlagamo, da se infrastruktura nadgradi v smeri povečanja pretočnosti javnega potniškega prometa, večje pogostosti voženj LPP, širjenja PR parkirišč in nadgradnje potniške intermodalnosti v povezavi z vlakom, namesto širjenja površin za avtomobile.”
O problematiki smo spregovorili s Petrom Karbo, arhitektom in občasnim sodelavcem Radia Študent, začenši s smotrnostjo načrtovane širitve:
Izjava
Kakor gre razbrati že iz pisma, velik del problema sloni že na samem modusu komunikacije MOL-a z deležniki in zainteresirano javnostjo. Karba poleg tega opozori tudi na lahkotno obravnavanje že usklajenih prostorskih načrtov.
Izjava
Nekaj premisleka je vredno nameniti tudi samemu načinu aplikacije trajnostnih in zelenih prostorskih politik v mestu, kot je Ljubljana, kjer se njihovi učinki kažejo kvečjemu dolgoročno:
Izjava
Karba se za zaključek vpraša, ali je problematizacija specifičnega problema širitve Dunajske ceste res nujen korak na poti do bolj celostne prostorske rešitve ljubljanskega vprašanja.
Izjava
Prikaži Komentarje
Komentiraj