Veliki gospodarski upi na malo podlage
V Ormož se seli nov Veliki proizvajalec; vakuum po odhodu Safila, domačinom bolje znanega kot Carrera Optyl, bo zapolnil izdelovalec počitniških vozil Carthago. Ta ima za občino velike načrte, ki naj bi vključevali zaposlovanje tudi nekaj nekdanjih delavcev in delavk Safila.
Marca 2021 je italijansko podjetje Safilo napovedalo, da bo tovarna okvirjev za očala v Ormožu v šestih mesecih zaprta. V začetku julija je službo celokupno izgubilo 557 ljudi, od tega se jih je skoraj 430 prijavilo na Zavod za zaposlovanje na Ptuju. Situacijo povzame direktor ptujske območne službe Zavoda za zaposlovanje, Tomaž Žirovnik.
Izjava
Žirovnik trdi, da so bili na Zavodu dobro pripravljeni na povečanje brezposelnosti, saj so v Safilu zapiranje napovedali.
Izjava
Tudi v Sindikatu kovinske in elektroindustrije Slovenije so zadovoljni z odpravninskimi postopki. Več pove sekretar SKEI Štajerske, Dušan Legat, ki je o odpravninah govoril z nekdanjo predsednico SKEI Safila, Matejo Bauman.
Izjava
Safilo je občini z nekaj 11 tisoč prebivalci nudil kar 500 delovnih mest, pred zaprtjem je bil največji delodajalec. Župan Danijel Vrbnjak v občini Ormož meni, da se podjetje s komunikacijo ni zelo trudilo.Izjava
Safilo ob zaprtju tovarne prostorov ni prodal Carthagu, ki se je zanje potegoval, pač pa logističnemu podjetju Znass Transport, ki bo z delovanjem pričelo 1. septembra. Ob tem približujočem se datumu pa na občini še nimajo veliko informacij, kaj bo podjetje sploh počelo ali koliko delovnih mest naj bi generiralo. Vrbnjak.
Izjava
Zato pa je več znanega o širitvi izdelovalca počitniških vozil, ki ima bazo sicer v Odrancih. Ker Carthago ni uspel pridobiti proizvodnih prostorov Safila, bodo gradili nove, od občine so odkupili skoraj 100 tisoč kvadratnih metrov površin. Vrbnjak.
Izjava
Od tega pa se obeta tudi več novih delovnih mest, nekatera naj bi bila obljubljena tudi delavcem podjetja Safilo. Do sedaj jih je bilo v Carthagu zaposlenih okoli 20. Vseeno pa ni znano, v kakšnem obsegu bodo nudili službe nekdanjim uslužbencem Safila, prav tako pa ni informacij o prekvalifikacijah – v Ormožu bodo namreč kombije predelovali v bivalna vozila, za katere bi človek rekel, da se malce razlikujejo od okvirjev za očala. Več pove Legat.
Izjava
Dela bodo kmalu že potekala, državna investicija dveh milijonov evrov pa bo omogočila nadaljnje opremljanje zemljišč v industrijskih conah. Kakšni so torej načrti občine Ormož za razvoj industrije?
Izjava
V Ormožu je po odhodu Safila torej mnogo novih upov, ki bi lahko prinesli nova delovna mesta ter znova vzpostavili stabilnost. Na prvi pogled se zdi skoraj idilično, po drugi strani pa lahko te načrte pričakujemo čez najmanj dve leti – čas, ki ga več kot 500 odpuščenih delavcev v regiji z malo novimi delovnimi mesti nima. Drugi ekstrem pa je, da se bo podjetje odprlo že čez nekaj dni, a še nihče ni bil seznanjen z načrti, obsegom dela ali novimi delovnimi mestih. Tako občina kot tudi vsi odpuščeni delavci so se primorani zanesti na to, da bo trg ustvaril rešitev v obliki dveh obljubljenih, a nedefiniranih tovarn.
Prikaži Komentarje
Komentiraj