Kaj pa izpiti preko spleta?
Vrnitev študentk in študentov na fakultete v bližnji prihodnosti ostaja na ravni utopičnosti, kar pomeni, da študentstvo svoje univerzitetne obveznosti še vedno opravlja prek spleta. Sredi januarja so fakultete vkorakale v svoje drugo koronsko izpitno obdobje, ki ga spremlja nemalo specifičnih praks preverjanja znanja. Določene smo že uspeli nasloviti v eni izmed naših preteklih oddaj, vendar pa nam raznolikost univerzitetne sfere omogoča, da dotičnemu področju namenimo še nekaj besed. V današnji oddaji Kaj pa univerza osvetljujemo mnenja in refleksije študentk in študentov glede poteka in organizacije tokratnega spletnega izpitnega obdobja.
Na Univerzo v Ljubljani, krajše UL, smo naslovili vprašanje, kakšna so osrednja navodila, ki so bila posredovana posameznim fakultetam za učinkovito opravljanje spletnih preverjanj. UL pojasnjuje, da so usmeritve za izvajanje izpitov nastale v okviru projekta Digitalna UL, ki naslavlja, citiramo: »področja tehničnih predlogov, pedagoških vidikov ocenjevanja na daljavo, varovanje osebnih podatkov in drugih področij«. Vzpostavitev videoklica, direktni prenos zvoka in neposredno spremljanje izpita prek kamere ne veljajo za kršitve varstva osebnih podatkov oziroma zasebnosti. Vendarle pa se na nekaterih fakultetah pojavljajo tudi prakse, ki bi jih lahko razumeli kot vprašljive, če ne celo problematične na omenjenem področju. Študentka Pravne fakultete v Ljubljani, ki želi ostati anonimna, navaja primer oziroma svojo osebno izkušnjo pri enem izmed predmetov.
S pretiranimi oblikami nadzorovanja so se srečevali tudi na Fakulteti za računalništvo in informatiko, krajše FRI, kjer so študentke in študentje jasno opozorili na problematičnost slednjega. Navodila naslavljajo uporabo in postavitev dveh kamer – frontalne in hrbtne oziroma diagonalne kamere pod kotom 45 stopinj. Obe morata zagotavljati jasen pogled na monitor, tipkovnico, delovno površino in prostor pred študentom z zadostno mero osvetlitve. Kakšna je situacija trenutno, pojasnjuje tamkajšnji študent Urban Suhadolnik.
UL izpostavlja, da so navodila napisana na način, da zagotavljajo čim bolj objektivno preverjanje znanja. Slednje je poleg dveh različno pozicioniranih kamer omogočeno tudi na podlagi prižganega mikrofona, ki pa, kot izpostavlja ena izmed študentk, pogosto otežuje zbrano reševanje izpita.
V primeru prekinitve zaradi tehničnih težav mora študentka ali študent o tem nemudoma obvestiti nadzornika, v takšni situaciji pa, kot navaja UL, naj izpitni rok ne bi propadel, temveč se ga lahko opravi ustno ali v prihodnjem roku. Na tej točki Suhadolnik dodaja.
Akademska sfera je po besedah Univerze v Ljubljani izredno heterogena, zato je končna odločitev glede poteka posameznega izpita in smernic v navodilih prepuščena izvajalki oziroma izvajalcu samega predmeta.
Kot enega izmed osrednjih problemov, ki presega področje nadzorovanja med opravljanjem izpitov, študentke in študentje izpostavljajo drastično ožanje časovnega okvira, znotraj katerega imajo možnost reševanja nalog. Posledično se nemalokrat zgodi, da izpita ne utegnejo rešiti do konca, ker se je podana količina časa za odgovarjanje na vprašanja v primerjavi z opravljanjem izpitov v živo zmanjšala. Omenjeno pojasnjuje študentka Fakultete za šport, ki želi ostati anonimna.
S podobno izkušnjo se je srečala tudi študentka Pravne fakultete.
Glede poteka izpitov smo kontaktirali tudi študentke in študente Fakultete za farmacijo, vendar se slednji niso želeli izpostavljati. Vodstvo fakultete namreč študente spodbuja k “enotnemu komuniciranju celotne fakultete”, kar z drugimi besedami pomeni, da izjave glede dogajanja znotraj omenjene članice brez predhodnega posvetovanja niso zaželene.
Da se načini opravljanja izpitov prek spleta na posameznih članica UL korenito razlikujejo, izpostavlja tudi študent Fakultete za matematiko in fiziko, krajše FMF, Filip Kos Maligoj, ki opiše tamkajšnjo uveljavljeno prakso.
Na FMF so se med opravljanjem izpitov sicer prav tako poslužili klasične metode nadzorovanja s pomočjo kamere, vendar pa so ob tem ubrali tudi drugačne pristope. Več o tem Kos Maligoj.
Ob razmišljanju glede učinkovitosti takšnih pristopov, ki se zdijo na prvi pogled pretirano liberalni, študent FMF dodaja.
S postopnim iztekanjem meseca prihajamo h koncu drugega izpitnega obdobja v času epidemije. Spletni format ocenjevanja, na katerega se je moralo navaditi tako študentstvo kot profesorice in profesorji, pa pogosto še vedno razgalja pomanjkljivosti.
Oddajo so pripravili vajenke in vajenci univerzitetne redakcije Radia Študent.
Prikaži Komentarje
Komentiraj