26. april: svetovni dan intelektualne lastnine
Spoštovano poslušalstvo Radia Študent, lepo pozdravljeni v Kulturnih novicah. Danes, 26. aprila, na svetovni dan intelektualne lastnine, boste namesto kulturnega napovednika deležni kratkega pregleda političnega dogajanja v kulturnem polju.
Če se zgodi nemogoče, namreč da ne boste hoteli več poslušati Radia Študent, vas usmerjamo na bližnjo frekvenco. Na valovni dolžini 88,8 megaherca je danes vnovič začel oddajati Radio Kričač. Radio Kričač ostaja zvest svoji zgodovini: še zmeraj, kot v času druge svetovne vojne, je ilegalen in nagovarja zgodovinske, a tudi sodobne in aktualne teme. Poslušali ga boste lahko zgolj v kratkem obdobju med 26. aprilom in 10. majem, teme, ki jih bo pokrival, pa zajemajo obdobje med dnevom boja proti okupatorju in preko prvega maja do dneva zmage, 9. maja 1945.
Združenje dramskih umetnikov Slovenije, krajše ZDUS, danes organizira Akcijo pekinška raca. Akcija pekinška raca poteka pod okriljem organizacije FIA, mednarodne igralske federacije, in je množični poziv k ratifikaciji pekinške pogodbe, ki je bila sprejeta leta 2012. O vsebini pekinške pogodbe smo vprašali Majo Sever, članico ZDUS-a.
Sprejetje pogodbe je brezpredmetno in neveljavno, saj izraža zgolj formalno strinjanje s spremembami, ki jih pekinška pogodba uvaja. Šele ko bo 30 držav podpisnic ratificiralo pogodbo, bo ta postala zavezujoča. Zakaj je do sprejetja pogodbe pred petimi leti zlahka prišlo, do ratifikacije pa zaenkrat še ne? Maja Sever odgovarja:
Na ZDUS-u so se odločili za preprosto in namenoma populistično akcijo: objavo selfijev na družbenih omrežjih. O razlogih za tako obliko boja, Maja Sever:
Ker Akcija pekinška raca ni zgolj izoliran boj za avdiovizualne umetnike, nam je Maja Sever predstavila sorodne boje za pravice na slovenski sceni.
Kulturni boji se bijejo tudi čez mejo. Na Hrvaškem, natančneje v Splitu, je na Festivalu hrvaške drame Marulićevi dnevi ponedeljkova predstava Oliverja Frljića z naslovom Naše nasilje in vaše nasilje sprožila ogorčenje hrvaških nacionalistov. Predstava nagovarja nepripravljenost Evropske unije na begunsko krizo. In četudi predstava primarno pretresa odnos med Evropo na eni ter globalnim Jugom in Vzhodom na drugi strani, je bila deležna očitkov, da je neposredno žaljiva za hrvaške domoljube. Frljića, ki je trenutno v Münchnu, so protestniki skušali odsloviti z napisi, kot je »Satan, zapusti naše mesto«. V Slovenskem mladinskem gledališču so izrazili polno podporo Frljićevi predstavi in v javnem pismu Ministrstvu za kulturo Republike Hrvaške zapisali, citiramo: »Vodstvo Slovenskega mladinskega gledališča ne pristaja na vsiljeni ideološki antagonizem med svobodo (umetniškega) govora in izražanja na eni ter domnevnim in nedokazanim žaljenjem verskih in nacionalnih čustev na drugi strani.«
Kulturne novice je danes pripravil Mateo.
Prikaži Komentarje
Komentiraj