Roboti, kiborgi in ženske
Povsem v duhu sodobnosti, ki je, kakor vemo od teoretikov postmoderne izpred tridesetih let, v tem, da sodobnost izginja na račun prihodnosti, je Trboveljski festival umetnosti, znanosti in tehnologije Speculum Artium Obrisi prihodnosti. Prihodnost naj bi bila, vsaj v obrisih, vidna v predstavljenih projektih, ki segajo od najnovejšega Hondinega humanoidnega robota do multimedijskih performansov. V eter je o novomedijski kulturi in festivalu, ki jo predstavlja, spregovorila umetnica Maša Jazbec.
*Izjava se nahaja v posnetku.
Humanoidni robot ASIMO - čigar ime najbrž ne spominja po naključju na Asimova, pisca, po čigar znanstveno-fantastičnem romanu je bil posnet film Jaz, robot -, izdelek korporacije Honda, se sicer pogosteje kot na umetniških festivalih predstavlja na spektaklih v Disneylandu. Vendar Maša Jazbec zagotavlja, da njegov status vrhunske umetnine ni vprašljiv.
*Izjava se nahaja v posnetku.
Cilji festivala so ambiciozni, med drugim ''ponovno vzpostaviti občutek samozavesti in vere v bodočnost'', kar je, kakor nam je pojasnila Maša, za Trbovlje še kako pomembno.
*Izjava se nahaja v posnetku.
Ironično je, da so v enem izmed Asimovih romanov za brezposelnost človeških delavcev krivi prav roboti, ki jim prevzemajo delo. Ali bo torej delavcem, ujetim v alternativo med izkoriščanjem in brezposelnostjo, pogled na najsodobnejše stroje multinacionalne korporacije res pomagal ponovno vzpostaviti občutek samozavesti in povrnil vero v bodočnost, pa bržkone ostaja vprašljivo.
Z manj tehnologije pa vendar verjetno več potenciala, da deprivilegiranim povrne vero v bodočnost, se danes, s premiero predstave Nora Gregor – Skriti kontinent spomina v Mladinskem gledališču začenja že dvajseti festival Mesto žensk, ki v prihodnjih desetih dneh ponuja pester program filmov, predstav, razstav in koncertov.
Kulturne novice je pripravil Mirt.
Prikaži Komentarje
Komentiraj