Od sedem ur do neskončnosti
V Lutkovnem gledališču Ljubljana bo danes ob 16. uri premiera sedemurne predstave Sedem vprašanj o sreči režiserja Tomija Janežiča, čigar deseturna predstava še ni naslova je lani dobila Borštnikovo nagrado za najboljšo uprizoritev sezone. V koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča in Lutkovnega gledališča Ljubljana boste gledalci potovali po šestih različnih odrih in prostorih stavbe na Krekovem trgu, seveda s pavzo za jedačo ter “lulanje, kakanje in čikec”. Izhodišče predstave je dramsko besedilo Sinja ptica belgijskega simbolista Mauricea Maeterlincka, ki pa ga je gledališko-lutkarska ekipa vzela predvsem kot odskočno desko za lastne odrske kreacije, kot nam je to razložil režiser Tomi Janežič:
V predstavi ne nastopajo le igralci in animatorji lutk, pač pa se pred očmi gledalcev znajdejo tudi scenograf, odrski delavci, inspicient ter tudi sam režiser. Del razkrivanja sicer skritih članov gledališkega procesa je po Janežiču to, kar ga zadnje leta posebno zanima:
Janežiča smo povprašali še o njegovi vlogi v predstavi, saj kot glavni pripovedovalec povezuje celotno predstavo. Taka pozicija mu tudi daje moč korekcij in ustvarjanja na odru ter prilagajanja tempa predstave trenutnemu dogajanju:
***
Danes zvečer ob 20.00 bo v Kinu Šiška na sporedu plesna predstava Sedaj sem … neskončnost, pod katero se podpisujeta Jasmina Založnik in Darko Dragičević. Gre za koreografsko delo, h kateremu sta avtorja in izvajalca pristopila interdisciplinarno. Kombinacije telesnih gibov, zvoka in glasbe, naracije in svetlobe želijo gledalca popeljati na sprehod v futuristično imaginarno krajino. Predstava je narejena v produkciji Nomad Dance Academy Slovenija in koprodukciji Kina Šiška ter Javnega sklada Republike Slovenije za kulturne dejavnosti s podporo Mestne občine Ljubljana. Predstava se bo odvijala na odru dvorane Komuna.
Založnik in Dragičević sta projekt zastavila že leta 2017 v rezidenci na Rijeki, vendar sta takrat vanj vnesla le del njunih takratnih vprašanj in interesov ter s tem zarisala okvirje projekta, ki se je nadalje razvijal naslednji dve leti. Lansko leto spomladi sta pričela z intenzivnim delom na predstavi in jo razvila v štirih procesnih etapah. V njej med drugim naslavljata potencialnost plesa in drugih somatskih praks ter koreografije v družbeno-političnem kontekstu, pri čemer pa ne pozabljata na druge pozitivne učinke plesa na ljudi. Slednje izpostavi Jasmina Založnik.
Založnik za konec opozori tudi na to, da živimo v času, ko smo kot družba empatijo na nek način potlačili. Ples je v tem smislu sredstvo, s katerim se posameznik – v slogu Platonove anamneze – ponovno spominja tistega, kar je pozabil, v tem primeru sočloveka.
Kulturne novice sta pripravila vajenec Marko in mojster Samo.
Prikaži Komentarje
Komentiraj